Friday, March 9, 2012

Ulangtahun.. yang pertama!


09 March 2011 - Tengah gile-gile buat persiapan untuk kawin tahun lepas.

Sekelip mata.

09 March 2012.

Banyak sebenarnya yang dah berlaku dalam masa setahun ni. Banyak suka dan duka. Tapi untuk kupas satu persatu, rasenya tak sempat sebab aku nak balik kampung kejap lagi. Balik kampung sebab kebetulan sekarang ada kelapangan. Lagipun sekarang tengah cuti sekolah. Timing agak tepat.

Boleh sambut anniversary yang tak seberapa dengan kaum keluarga terdekat. Bukan la nak celebrate besar-besaran. Cukup la berada di sekeliling keluarga yang disayangi selalu.

Dan kebetulan, adik/kakak (tak tau nak panggil adik atau kakak sebab kami sebaya) tiri saya akan kawin hujung minggu ini pada tarikh yang sama, tahun je lain. Sangat kebetulan kan. Alang-alang dah dijemput, wajib menghadiri. Walaupun hubungan kami tak berape kamceng. Anyway Selamat Pengantin Baru untuk Shikin dan pasangan. Semoga kekal sehingga akhir hayat.

Untuk highlight kehidupan rumah tangga aku sendiri, tak banyak untuk diceritakan. Cuma kami lebih berdikari dan sangat tabah menjalani kehidupan walaupun ada banyak dugaan, kecik dan besar. Kurniaan rezeki daripada Allah walaupun tak banyak dan hanya sekejap, amat cukup untuk kami. Lebih daripada cukup. Dan aku pun bukan lah dari golongan yang suka meminta, cukup sekadar apa yang ada. Kehilangan jasad-jasad yang kami sayang, walaupun belum bernyawa, menguji kekuatan dan ikatan kasih sayang.

Sokongan di kala kami berada di bawah, keraian di saat kegembiraan. Mematangkan. Cuba untuk berjauhan dan berasingan buat sementara sememangnya lebih memupuk cinta dan kasih sayang. Bertahan di saat getir dan bersendirian. Berkorban selagi mampu. Semoga semuanya akan berkekalan, malah bertambah-tambah.

Apa yang aku harapan semoga tahun ini menjanjikan kehidupan yang lebih baik. Lebih ceria dan banyak berita gembira.

Untuk Abang, terima kasih diatas semua kasih-sayang dan pengorbanan. Ketahuilah, semuanya amat mencukupi. Tiada yang kurang. Semoga Allah melimpahkan rezeki dan kasih sayang antara kita.

Jom, kita tempuhi hidup kita yang manis ini untuk tahun kedua dan seterusnya dan selamanya.

Aku cinta kamu!!

Selamat Ulangtahun yang pertama.


No comments:

Post a Comment