Saturday, February 26, 2011

:: I'm Getting Married #4 ::

Untuk entry bersiri yang keempat ni saya nak tunjuk kan baju tema keluarga kami. Untuk pihak perempuan dengan kaler cokelat kain satin. Balik aje beli kain sekayu dekat Nagoya,KL dengan harga yang agak berpatutan, aku dengan Mama mula menjahit. tapi tak semua la. Meh sini rapat-rapat nak citer ni..


Kita stat dengan baju Mama. Yang ni mama jahit sendiri. Baju macam ni orang tua panggil jubah. Orang muda mudi cam kite panggil overall...huhu



Yang ini plak baju melayu Papa saya. Saya jahit sendiri tau *shy*... Sekarang dah terer buat baju melayu leher biase la. Leher teluk belanga ekk org panggil? Ye kot...



Ini seluarnya...

Yang ini pulak baju kakak sulong saya. Kak Su a.k.a Budhe. Baju kurung biasa dihiasi dengan permata indah swaroski dan jemeki...muahahaha...berangan la...manik je pon kat leher dan tangan. *ntah betol ke idak aku eja swaroski n jemeki....
Yang ini saya buat jugak.


Yang ini kurung moden Achik dengan kain potongan ekor duyung ari Pulau Duyung.
Baju ni saya jahit half, Mama jahit half. Which part is one half and another half, I luper....


Next, baju melayu Raziz yang saya jahit jugak sebab Mama dah malas nak jahit baju melayu. Dah muak katenye. nak2 tang poket tu yang leceh. Tapi, disebabkan saya budak baru belaja, saya on je.... (^.~)v


Nota badan:: Satu lagi baju melayu yang tak masuk sini , kepunyaan adik lelaki saya. Shaffieq. Saya malas nak ketuk bilik amik kat dalam lemari dia. Tengah tido tadi.... Dia dah masuk siap2 lam lemari dia..sukke la tew!



Yang ini pulak, baju kurung simple je. Cuma ade siket manik kat tangan kepunyaan mak buyung a.k.a Cik Bie. Dia bukan suke manik2 penuh bagai nih..



Dan ini pulak baju kurung yang lagi simple untuk sepupu kite, Kak Long kite panggil dia.




Ini baju Jaa, bakal menantu Mama saya la kot. Yang ini dia upah jahit dekat tailor dekat Kelantan. You shud see how this baju looks when we first see it. Aku rase tahap kerajinan tailor dia dah tembus meter kot sebab dia punya kain tu macam kain kembang payung Saloma. Lawak giler. Tapi, Mama dah buat magic. So, baju ni dah cantik dah.

Manik, mama yang jahit. Mama memang eksaited giler bab-bab jahit manik ni. Maklum la baru pandai.....



Yang ni baju pengapit saya, adik bongsu saya, Fatin. Kebaya lace. Lace khas untuk pengapit je.
Dah beli baju mahal2 sila lah buat keje elok2 ye. Kipas daku kasi lebih.. Muka touch-up banyak kali siket ye...


yang ini, baju ektra fatin sebab kain lebih.

Alasan:: segan nak pakai lace kebaya di hari biase.

alah, alasan.....!!




Yang ni plak dress untuk pengapit kakak saya, Shafiqa or Piqa. Dalam long dress paras dada. Auww cekci Mak Uteh... Luar plak kurung moden dari lace.



So, sekarang mai dekat tengok baju melayu untuk anak buah gua plak.
Ni semua saya jahit sendiri.. Seronok sebab sangat kiut miut....


Yang ini untuk Sultan.

Yang ini untuk Eka.

Yang ini untuk Rafiq.

Dan, yang ini untuk Hakim.



Sekarang nampak tergantung cam tak berapa santekk la kan. nanti bila tiba hari nya saya update gambar bila semua dah pakai sedondon..hehehe



So, amacam? Saya dah boleh bukak butik pakaian tak?


Ha, tu la sebab saya kena tutup order aritu. Dan persoalan kena saya super busy dah terjawab kan?


Ok la,,,nanti kita sambung part langsir plak.

Muah.


:: HidayahHilman ::







1 comment: