Thursday, March 22, 2012

Hidup ibarat roda atau roller coaster??

Kata orang hidup ibarat roda,
kadang di atas kadang dibawah.


Ada yang kata hidup ibarat roller coaster,
kadang dia atas kadang dibawah.


Tak same ke? Bagi aku tak..


Bagi aku terpulang pada masing-masing nak tentukan hidup sendiri.
Nak ibarat roda atau ibarat roller coaster.


Kalau ibarat roda?
Kadang diatas kita memijak, menggilis, melenyek yang dibawah.
Kadang dibawah kita dipijak-pijak, digilis, dilenyek yang diatas.

Kalau ibarat roller coaster?
Kadang diatas kita bergembira dengan rasa sedikit takut dan gayat.
Kadang dibawah kita tetap bergembira dengan rasa tak sabar naik ke atas.


Terpulanglah. Lebih suka roda atau roller coaster?


Nasihat aku, Kalaupun terasa hidup seperti dilenyek-lenyek cuba la untuk rase happy walaupun dengan benda yang simple.


p/s: entry ni tak de kena mengena dengan hidup aku sekarang. Don't be judgemental.


p/s/s: aku tak pernah naik roller coaster.

No comments:

Post a Comment