Friday, March 23, 2012

Rutin Hari Jumaat

Sorry okey bukan nak cerita pasal rutin malam Jumaat..

Rutin Jumaat aku sekarang adalah...

Call my M-I-L (mother in law) pada wak tu tengahari..

Aku: (Salam).. Mok wak mende tu? (Mak buat ape tu?)
Mak: (Salam).. Siang ikang.. Ni telepon nok tanya resepi mende pulok ni? (Ni telefon nak tanya resepi ape pulak ni?)

Aku: Hehehe..biase la... gane nok buat kerutub ayam? (Camane nak buat kerutub ayam?)
Mak: (Gelak)... Tau doh, kalo telepon ari Jumaat mesti nak tanya resepi.. (gelak lagi..hehehe)
Hehe..ni le keje aku hari Jumaat.. punya la nak puaskan perut suami nak balik malam ni..kena prepare ni barang nak masak esok.


M-I-L: (dalam hati) rajin menantu aku masak untuk anak aku. Untung anak sulung aku tu...

*entry perasan

p/s: sila jangan tanya M-I-L masing-masing resepi malam Jumaat.

No comments:

Post a Comment