Tuesday, November 9, 2010

:: Produk baru KEDAIKECIKSAYA ::

Hari tu saya ada plan nak buat kemeja untuk women la. Sebab sekarang, bagi saya yang kat Terengganu ni payah siket nak cari kemeja yang betul-betul menepati citarasa. mungkin saya tak mencari betul-betul. Tapi buang masa la kan nak singgah satu-satu kedai nak cari yang betul-betul bertepatan. So, saya dah belajar dengan Mama macamana nak buat kemeja. Kalau betul-betul ok memang boleh jual la kan. Lagi pun kebanyakan sekarang kemeja pendek. Atas punggung, tak sesuai untuk dipakai pas kawin nanti-->kata Mama saya...

Dan hasilnya, kalau nak kata terror sekarang ni takde la jugak tapi boleh la kan for beginer. But still kena outsource some help from Mama. So, saya pegi Kamdar dan cari 2 jenis kain yang sesuai. Sebagai percubaan, saya buat untuk saya dulu dengan ukuran saya.

Dan hasilnya....

drumroll please......................................................................


First, formal office wear. For woman. Warna putih dengan belang merah.





Second is, casual wear. For women. Kemeja putih belang oren. Lengan 3-quarter.


Yang oren ni saya dah pakai masa dinner ngan Hilman. Celebrate my birthday the other day.


Saya ingat pas ni nak buat in bulk. Mmm.. let say dalam 5 ke baru jual sekaligus. Ok tak? Ape kata korang?

mm..dah boleh tempah label baru la untuk pakaian pulak. Bukan tak nak cari yang murah daripada supplier. Tapi saya kan tukang jahit. Kena la jahit. ye tak?

Ade rezeki boleh try buat kemeja lelaki pulak. Sekarang susah nak cari kemeja lelaki yang betul-betul fit dengan pinggang kecuali kemeja Seed, Padini dan sebagainya yang memang payah nak cari kat Negeri Penyu ni..


I need more luck. Wish me some!!

:: HidayahHilman ::

4 comments:

  1. yes! suka suka! buat ala2 peyton inspired beb. sekarang org suka pakai boyfrens dhirt dgn leggings.

    ReplyDelete
  2. wow..hebat babe...
    pasni kalo nak tempah cne dayah?? hehe...

    ReplyDelete
  3. Mimi:: tu la..betol2 inspired by OTH..Cloths over bros!! hehhe

    Anon:: Thanks =)

    atoy::Tempah la..aku ingat nanti aku sediakan ukuran untuk saiz S,M atau L..boleh buat rujukan..

    ReplyDelete