Thursday, February 11, 2010

Elynn's Shoe bags


Mase mula2 mencoba buat shoe bag, aku agak tekial2 sebab tutorial yang dipelajari daripada buku agak simple dan kena pandai2 agak dengan tengok gambar...memang aku tak faham langsung nak baca sebab..tulisan dia tulisan cina....tapi aku try jugak and mintak tolong Baby ajarkan teknik yang dia tau.. Bila cuba kat Kak Lily punya shoe bag agak kurang memuaskan hati sebab nampak amatur..

Bila Elynn order shoe bag dua bijik aku dah terpikir2 macam mana nak improve-kan teknik shoe bag. Then pagi tadi bangun je tido, gosok gigi and bukak internet carik tutorial. Jumpa dekat DIY Bag Lover one tutorial yang sangat menarik.. Then aku pun cuba fahamkan dan cuba apply-kan. Guest what dalam masa tak sampai satu jam aku dah berjaya siapkan satu shoe bag dengan puas hati. Sebab jahitan zip sangat kemas dan cantik. Tak ade kedut, kelepet dan penyek2.... Barulah rase sangat ceria hari ni. So, pagi tadi dah siapkan order Cik Elynn ni.

Tengoklah hasilnya...Tada!!!!



Saya dah try masukkan telekung. Sangat muat dan padan.. Pas ni kalau ade yang order shoe bag takde la terkial2 lagi.. Seronok adalah...


Yang ini simple tote bag for kid permintaan one of my Mama's customer.. Dia datang rumah nak ambik baju anak dia and tengok saya sedang menjahit.. Pas dah promote2 nih dia pon order la yang ni untuk anak dia. And one more clutch untuk dia.

Bag ni diletakkan poket kat luar dengan warna yang contrast. poket dia saya buat petak jugak...

Bahagian dalam ade poket lagi...


Poket luar saya tampalkan velcro je.. Senang siket zap..zap.. jer time nak letak and amik pape kat dalam tuh..


Semua dah siap packing oleh "ketua pemasaran" saya...hehehe..adik gua la.. Si Piqa Pinque merangkap kuli tanpa gaji.. Kadang2 dia wat part-time model ngan saya..dapat la hadiah clutch ngan tote bag...berbaloi le jugakkan daripada duk melangut depan TB....hehehe




No comments:

Post a Comment