Thursday, February 11, 2010

bangun pagi...

Bangun pagi rase sangat letih. Semalam tido pukul 2.30 pagi after siap jahit clutch untuk Siti. Tapi memang tak puas hati sebab silap letak tali tepi tu bawah sangat..then kena flip balik and tetas and re attach. Bile dah flip the clutch outside in tgk2 dia punya interface dah hancur lebur..clutch dah rosak sebab banyak sangat flip-flip...Gosok ngan iron pon tak jadi ape dah...So, esok kena buat yang lain.
Last-last aku stop and then try search tutorial yang senang siket nak buat shoe bag..after that tido...

Bangun pagi ni dengan keazaman yang baru nak sambung menjahit. Tapi ni tak mandi lagi..mushukkkkk giler..tapi gigi dah gosok hehe...

nanti dah settle sumenye boleh lah bermula..

Sekarang ni Alhamdulillah sangat-sangat berkat doa setiap kali lepas solat.. the order keep pouring in sampai tak menang tangan. Bagus la kan tandanya usaha selama ni menampakkan hasil...asyik tengok bisnes orang lain je yang maju...jeles jugak. Dah ada bisnes sendiri ni baru puas hati. Actually jahit-jahit beg ni cuma hobby saja but it accidentally turn into bussiness. Sekarang ni tengah mengganggur ni memang la boleh bagi perhatian yang sepenuhnya ngan project B.A.G.S ni... aku takut once dah start kelas nanti (which is not corfirm yet...maybe early March kot) perhatian dah kurang.. and produktiviti pon kurang....tapi asalkan kualiti tip-top takde masalah la kan.. So,, weekend la kena spend full time menjahit.

Lagi satu projek sekarang ni nak siapkan gubahan hantaran untuk jiran. Yang ni projek Mama sebenarnya. But i join-venture jugak ler tukang bagi idea. Dia nk kawin 27/2 ni. Harap2 sempat dapat idea awal2. Senang siket tak serabut kepala. Tapi jiran aku tu takde cerewet sangat since banyak dia nak suh letak atas dulang kayu je. Terfikir plak bile aku nak kawin sebab ramai yang tanya. Aku pun tak tau. Keluarga kami tak bincang secara detail pun. Cuma cakap2 la akhir tahun ni. Tapi sempat ke...huhu...duit pun tak cukup macam mana nak buat fancy wedding. Suppose to be kalau majlis end of this year sekarang dah start buat baju kahwin sendiri dah... Masa tunang pun Mama yang jahit baju tu...Aku suka jahit sendiri sebab nanti kalu sewa harga mahal daripada buat sendiri. Pulak tu baju tu kita tak dapat.. Ni leh simpan sampai bile2...

Anyway, sekarang ni sangat sibuk.. Janji aku nak siapkan one messenger bag for my fiancee pon tak tertunai lagi. Mana dengan nak jahit baju melayu dia yang dah 2 bulan aku tangguhkan. Kain baju melayu yang hantaran aritu..Ada ni aku simpan kat dalam bakul.. ukuran pon tak amik lagi... Tapi takpe la sebab dia bukan pakai pon. Raya nanti baru nak pakai. So, Baaaaaaaanyak mase lagi. heh heh heh...

Satu rahsia untuk korang..nak dikongsi bersama. Selain beg yang aku pakai gi The Curve aritu..tote bag merah tu--which is my mom said dia nk sebab dia tau dah kalau nk tunggu aku buat lain memang aku tak buat punya--aku memang takde beg lain I mean yang aku buat sendiri. Kalau orang tanya Tokei punya handmade bag mane?? Takde ler....sebab sangat sibuk buat orang lain punya. So kepada sesiapa yang jumpe aku nanti and tengok aku pakai beg yang beli kat kedai tu..jangan heran...ok...

Memang dalam kepala sangat teringin nak buat Hobo Bag and macam2 lagi beg. InsyaAllah nanti diizinkan-Nya ada masa aku buat beg-beg baru and I will line them up in FB and my blog ni,alrite!!

Anyway Happy Chinese New Year semua orang...

P/S:: Plan nak gi Cotton Island still hanging in the air. I malas nk cerita sebab meluat tak boleh pegi lagi....Yang pasti moral-nya kalau sesiapa nak repair,modified or remodel or CAT balik kete,,plz plz plz jgn buat time dekat2 dengan plan nak pegi mane2. Menyesal nanti....

No comments:

Post a Comment