Saturday, December 29, 2012

Tune hotels tak best pon..

Lepas hantar Adik balik kampung and attend bff kat Kg Raja, kami pegi Damansara (hari krismas aritu). Actually aku ade training kat Honeywell, PJ. My hubby ikut skali. Dia nak habiskan cuti and nak jumpa orang kat sana (more too business matter). 

My SV suggest kitorang (aku dan 3 lagi member) stay kat Tune Hotel Damansara. Murah siket katanya. Ye la, kena faham kalau semua nak di tanggung duit geran, kena berjimat. Lagipun aku lame dah duk plan nak try Tune Hotel ni nak tau tang mana yang murahnya.


Harga untuk 3 malam RM237 and tambah add-on untuk towel, air-cond (24 jam), internet (24 jam - wire LAN, bukan wireless), dan TV (24 jam). Total semua RM296. Harga tu memang murah, tapi aku siket tak puas hati sebab bilik kecik je walaupun untuk 2 orang. Daftar untuk 2 orang tapi towel dapat 1 je. Nasib aku ade bawak towel spare. 

FYI, aircond dan internet dikira ikut penggunaan. Means kalau duk 3 hari, guna internet 2 jam je, rugi la kan. Tapi tang TV tu dia ikut per day. Means kalau masuk ari Selasa, TV boleh guna sampai Rabu je. Hari kedua training tu, balik bilik TV tak boleh bukak ingatkan TV rosak, sebab awalnya kami ingat TV dikira ikut penggunaan jugak. Sekali ikut hari. Pandai diorang nak berniaga yer.

Sebabkan kami laki bini ni tak leh takde TV, rase macam duk dalam gua je. huhu.. Kitorang gi la tambah lagi sehari. Terus malam tu tido tak tutup TV. haha..

Overall, kalau memang nak berjimat giler-giler tu boleh je, jangan tambah ape-ape. Lagipon bilik tu ade kipas. Takde la panas sangat pon. Tapi biasenya kalau duk hotel, TV tu kire standard la kan. Bagi free aje lah. Lagi satu, housekeeping suka datang time petang. Pelik ah, pagi tak datang bersihkan bilik. Time kitorang penat dan nak berehat sambil bukak baju kat bilik, time tu la dia datang melalak tanya nak bersihkan bilik ke tak. Ape lagi gabra la kitorang. haha..

mm..malas nak komen banyak-banyak. Kalau ade 5 bintang aku bagi 2 bintang je la. Tapi ye lah hotel budget, what do you expect,huh? Kalau nak spend seharian jelajah mall atau jenjalan, just nak balik tido je, okey la hotel ni. Tapi kalau ramai-ramai, pilih hotel lain la.

Dah balik rumah ni, keje aku tido je seharian. Malas giler. huhu.. Makan pon tak lagi nih. nasib hubby keje arini, takde la kena rajin-rajinkan diri memasak.

Bye.



No comments:

Post a Comment