Wednesday, January 2, 2013

2013: Please be nice to us.


Bye bye 2012. Entry ni agak lambat since hari ni dah 2nd January 2013. Kalau nak flash back tahun 2012 rasa macam tak perlu kot.. walaupun ade banyak benda yang jadi, tapi rasanya mari kite cuba tengok apa yang bakal menanti di 2013.

Kalau masuk tahun baru je mesti semua nak citer pasal azam baru. Aku memang malas nak pasang azam ni. Tau dah, aku ni pon bukan orang yang tinggi keazaman. Sat ni aku berazam, esok aku lupa dah.

Jadi, sesuai dengan personaliti orang macam aku yang tak suker ber-azam, aku rase baik aku buat wish-list. Ape yang aku harap akan menjadi kenyataan tahun 2013 ni:

1- ANAK
Tahun ni harap sangat nak lahirkan anak, zuriat kami berdua. Aku rase kami sudah bersedia. Tapi Allah lebih tau sebenarnya, samada kami sedia atau tak. Tapi yang penting aku cuba berusaha dan berdoa supaya kami cepat-cepat dapat baby. Tak kisah boy or girl, tapi kalau dapat boy nama dia Ali Imran. Nama untuk baby girl belum fikir lagi. Tak sabar nak belai anak Mama dan Ayah.

2- HABIS MASTER
Tahun ni aku cadang nak habiskan master. Biar cepat-cepat siket. Tak perlu kot masuk tahun 2014 baru nak habiskan. Boleh cari kerja lain pulak. Atau, sambung PhD,kah? PhD belum fikir lagi.. Kalau boleh habis tahun ni, boleh ikut hubby plak. Tak kisah la, kalau ke KL, ikut ke KL. Kalau hubby dapat kerja kat Trg, lagi bagus. Tak kisah ke mana pon, asalkan dapat le cari rezeki.

3- KERETA
Ni sebenarnya plan hubby untuk aku ada kereta sendiri. Takyah kereta besar-besar, kete kecik pon okay. Buat aku pakai pegi keja. Sebab Neo ni dah terlalu sporty untuk aku, tak sanggup nak menonggeng masa masuk dan keluar kereta. Dan tak berapa elok kalau aku nak mengandung. Spring dia keras sangat. Melambung-lambung baby dalam perut kang. Nak menjaga si Neo ni dah satu hal. Cerewet sangat. Itu tak boleh, ini tak boleh. huhu... ade kereta sendiri senang la aku bawak sesuka hati aku. Jangan marah, bakal Ayah! =)

4- KAHWIN
Eh, bukan aku yang kawen. Adik-adik la. Harap-harap tahun ni ade rezeki adik aku dan adik ipar aku nak kawen. Semoga selamat semuanya. Aminnn...

5- POSITIF
Lagi satu, untuk diri sendiri, aku nak menjadi seorang yang lebih positif dan lebih matang. Semoga aku dapat sayang diri aku sendiri, menghargai dan sayang semua orang disekeliling aku dengan ikhlas dan bahagianya. Tak mau pikir negatif-negatif lagi.

Semoga tahun ni ada banyak benda gembira berlaku dekat kami suami isteri dan jugak keluarga kami. Semoga Mak, Ayah, Mama, Papa, adik-beradik dan anak-anak sedara semua hidup aman dan bahagia. Sihat sejahtera selalu dalam kandungan rahmat Allah s.w.t.

And to the year of 2013, 
please,,please,,please,, be nice to us all.

Amin ya robbal alamin. Semoga Allah memakbulkan semua doa-doa kami yang Dia tahu adalah terbaik untuk kami.

Wassalam.


No comments:

Post a Comment