Friday, January 25, 2013

Preview: Preparation untuk baby


Last day kami pergi Kamdar Ipoh untuk shopping kain. Khas untuk buat barang baby. Untuk dia punya bantal, selimut, blanket dan my nursing cover. Ingatnya nak beli kan kain untuk buat barut baby sekali tapi tak sure kain cotton yang macam mana yang sesuai. Nanti la minta pendapat Mama/Mak.



Then, dapat 5 jenis kain. Yang black polka dot, hijau bunga-bunga dan blue polka dot tu jenis cotton, same as the plain blue untuk buat bantal-bantal dan tilam sekali kalau boleh.
Dan, yang belang-belang jenis flannel untuk sarung bantal, sarung tilam dan selimut jugak.








Overall, flannel dekat Kamdar Ipoh tak banyak yang corak simple dan cantik. Mostly corak stok nak buat pyjamas jer. So, tak banyak pilihan. Tapi okay la beli siket dulu, once this batch is done baru boleh process to next project yang sangat banyak dalam kepala ni. Entah sempat ke tidokk... tapi yang sebenarnya 'entah rajin ke malass'.. 

Sambil intai kain untuk barang baby, intai sekali kain jenis lycra and jersey kot ada yang okay untuk buat skirt ke hapa. Malangnya tak de. Tak best betol. Lycra corak buat tudung je yang ade and jersey semua nipis-nipis. So, cancel.

After this, boleh beli kekabu untuk buat bantal-bantal baby... 

Eiii..tak sabar..tak sabar..tak sabar...

And sekarang duk research pattern untuk diapers bag for baby. Senang nak jalan-jalan nanti dan siapkan awal-awal supaya tak gopoh di hujung-hujung waktu. Kalau boleh semua nak buat sendiri, tapi bukan mampu pon kan. Yang mane terdaya je la Cik Dayah... huhu

Yang penting bag untuk baby kena ade compartment yang cukup untuk letak semua barang-barang. huhu.. Baru la organized, ye dakk!!?

Okay, till then. See ya!



No comments:

Post a Comment