Wednesday, May 26, 2010

::after long hibernation::

-->
First of all I’m very sorry for disappearing last 2 weeks(ntah2 dah masuk 3 weeks kot)..saya sangat la busy dengan LIFE. Well, at least saya ade life la jugak kan. Saya sangat sibuk dengan kuliah dan assignment. Ya! Ini alasan saya. Nak buat camana bila dah buat silap kene bagi alasan la kan. Sangat terasa kesian kat customer saya yang duk menunggu bag tempahan dorang *sigh*
Actually minggu lepas-lepas nu ade je bag yang dah siap, since saya takde masa nak update plus line tenet tak laju biase la dah hujung cycle ni..saya pon biarkan dulu tertunggak update saya tu. Jadi adalah tinggi kebarangkalian bahawa entry kali ini akan jadi panjang. Jangan boring “dengar” saya membebel, ok!
Lagipun 2 minggu lepas saya start buat beg camera untuk Rizal. Ingatkan boleh la siapkan by that week tu jugak. Hampeh. Ter-foward sampai minggu ni pulak lagi..ye la amature kan saya ni. =) dengan ade part2 yang payah nak jahit mesin saya terpakse gunakan jahitan tangan..sampai dah naik merah hujung jari..part2 yang tercucuk hujung jarum tu tak yah citer ahh.. kire bag ni bukan je hasil titik peluh,, hasil titik darah sekali..huhu,,bermakna betul beg ni bagi saya. Aritu bajet bagus la nak buat tutorial untuk beg ni tapi tak jadi sebab makin makan masa nanti..tahun depan la kot Rizal dapat beg ni..haha
Bile la nak hantar kat Rizal ni..harap2 sempat la hantar by Khamis ini. Harap2 Rizal suka lah. Takut jugak kalau2 saiz dia besar sangat.. Tapi Nampak cam ok kot. Ntah la..tak condifent sangat ..(I mean confident sangat.huhu)
And minggu ni saya ade la siapkan lagi 3,4 bijik.. tupon sekarang tengah geram jugak..tadi buat satu clutch tetiba tak jadi pulak…masuk bakul sampah la jawabnye..ni yang duk berenti jap ni buat karangan..(I mean tulis blog..Nati saya tunjukkan gambar beg semua yang dah siap minggu lepas plus minggu ni untuk tontonan umum okayh…(atau korang bleh terus scroll ke bawah..tapi kecik siket la ati aku korang tak bace ape yang aku tulis ni..isk..isk..))
And ada satu tempahan Keisha beg untuk dijadikan hadiah pon tak siap lagi..kain tak berapa nak cukup..duit plak tak berapa nak ade nak topup fabric..tengah miskin tahap cipan beranak pinak dah ni..tu yang aku kadang2 ter-DEmotivate selalu..huhu..kena masuk skim cepat kayo ni nampaknya…
So kepada saudara-saudari (SAUDARI terutamanya..) yang telah membuat tempahan,,sila mafkan saya terdahulu sebab lambat siapkan..i’m really juggling super hard between life, family, study, love, bisnes, financing and also my emotional breakdown.. Well, girls are always allowed to have emotional breakdown kan. At least ONCE in a month (Sape setuju angkat tangan..nak bagi gula-gula nih..) dengan allowance tak masuk lagi ni..kalo masuk leh gak wat bayar line tenet.line tepon ke..yelah tengah takde duit ni line tepon dah kene bar tak bayar lagi ni..so sape2 yang dapat SMS aku dengan no tepon yang lain faham2 le tuh…
Oklah aku rase sampai ni je kuliah bebelan saya. Kite tengok gambar lak eh..elleh sukker le tew..
So..kite ikut turutan tarikh siap la yer..senang siket saya nak karang chronological explanatory nih..
First yang siap puffy pouch kecik untuk Fadzliah..aritu saya dah call dia bgtau dah siap but tak hantar lagi sebab sangat takde mase. Nanti kite jumpe kat our last rendezvous tu yer.. I’ll tell you later. Jumaat petang seems ok.haha bley plak aku set date kat sini.whatever. puffy pouch yang tiut miut ni untuk isi coins. Gabungan kain dark brown and small brown flower..
And then ada sling clutch pink flowery untuk Cik Irda my classy classmate. Yang ini saya siapkan serta merta sebab dia bawak pegi convo last week. Congrats for your convocation anyway!!
Pastu shoe bag kepunyaan Farhanah. Sorry babe, ko nye travelling bag tak siap lagi. I’m sooo tak cukup tangan. Yang ini I preview dulu kat sini bagi drooling…jahat tak?
And then beg sling untuk letak diapers + botol susu + pacifier + apa2 aje yang sesuai untuk Kak Mas Alis (I guess you are a ‘Kakak’ la kan since dah ada baby) huhu.. so Kak Mas nak gabungan kain kaler merah, hitam dan putih. So, here it is!
Kak Mas nak mintak buat guna kain merah polka dot but then kain tu lembik since dia kain kasa memang tak boleh. So, saya tukar yang macam nil ah. BUT…(ofcos la ade but kan) dalam dia saya buat lining gunakan kain polka dot. BUT..(but lagi..)saya tak tunjuk kat sini tak sempat snap pic. Pasni saya akan contact akak ok. Dah siap minggu lepas but I add final touch siket aritu. Ade final touch gitew… so, sekarang sila hiburkan diri tengok bahagian depan, tepi and atas beg santeek ni ok.
Pastuh ade lagi clutches2 untuk di update sekarang. Iaitu milik Yatie (or org panggil KAK YATO-ring a bell??) dengan kain abstract black.
Pesanan penaja:: Jangan boring tengok Clutch ok..ini produk “core” saya!!
And the other one Yatie punya pink flowery ni..
Dan tak lupa juga kepada sling clutch milik Mira my classmate oso yang duk sebelah saya lam kelas..tapi kenape ko tak sejuk kene econ aku sejuuuk??? Tak paham aku..
Kemudian boxy tote kepunyaan Cik Siti yang sangat la glamer lam kelas saya tuh..sangat disukai oleh lecturer untuk dijadikan watak penting dalam contoh yang ingin dibagitau.. dan sering juga menjadi bahan ketawa sakan rakan-rakan..haha..mantop seyh!
Ni dia beg Siti..
And then beg Ida. Tote bag berzip kat atas yang sangat seswai buat pegi kelas yerp..nampak lebih kurang sama kan yang beza bentuk dia. Satu boxy satu tak..
This two pulak milik Wahida. Stripe bag. Satu ni fabric brown flower bergabung dengan plain brown. Not dark brown ok…sangat sweet untuk dibawa kemana2 dengan boleh isi banyak barang lagi tau. Besar beg nih. Saya pun guna satu bawak gi kelas. Siap leh isi gurl stuffs+notebook+pencil_case+payung+etc.
Manakala yang ini pulak gunakan kain colourful flowery plus dengan plain red yang sangat santek menawan (ini pandangan peribadi ok..kalo korang rase tak lawa takpe..tak merajuk ponn..haha)
Bahagian dalam pulak guna fabric yang sama plus ada satu zippered pocket. Yang ini harga dia RM35 ye tak masuk pos.
And last but not least!!!!
My new creation…DLSR camera bag..since I do not possess any DSLR I cannot photograph them together.
This one yang saya sebut kat atas tadi beg RIZAL.huhu…
Bagi saya beg ni agak besar. Mengikut ukuran tuan dia la.. saya guna fabric dark brown plus black stripe. Oleh kerana nak tambah sedikit colour dan keceriaan pada beg ni saya lining dalam dia dengan fabric blue supercar.
Sila tengok gambar.
Ni pandangan depan..depan tu ade ntah-ape-nama-dia-ntah macam clamp yang ,,,,ala camner nak explain ni ek..ala yang biase ade kat backpack tu..yang kat tali depan tuh..sila zoom-in sendiri. Jangan tenung skrin gitu je rosak mate kang…
Plus tali dengan gunakan cotton webbing kaler hitam. Ni side view.
Ni pulak back view siap ade 2 back pocket. Side by side.
Depan dia ada lagi front pocket plus zippered pocket. So ada 4 pockets kesemuanya. Berbaloi-baloi kan!
And not to forgetful forget, bahagian dalam yang ber-kaler biru. Nampak lebih ceria kan. Ada 3 partition. Satu letak camera,satu letak bateri, satu letak lense..betul tak Rizal? Hehe aku hentam je bukan tau sangat hal-hal ke-fotografi-an nih..supposed to be bahagian tengah ada semacam “benda” lagi yang boleh fit-kan bentuk kamera yang macam huruf T tu kan. Korang faham tak? But saya belum finish lagi..tak final touch lagi ni.. =)
Apapun kalo rase nak bawak beg ni gi main futsal bleh la cabut bahagian divider tu sebab saya lekatkan dengan Velcro je pon…boleh cabut-cabut. Then masukkan kasut bola+towel+baju_selai+mineral water+etc and u ready to go!! Hahaha..ini cadangan sahaja…. Kesimpulannya multipurpose bag la nih.
Ok,,cukup panjang tak presentation saya kali ni? Mau ade yang kene bantai dengan boss kalo bace entry ni time keje dah lame sangat melangut dengan PC keje tak siap. Haha… ok lah pape pon saya akan add entry minggu depan kalo sempat dengan beg2 baru yang akan saya siapkan hujung minggu ni.
Apa-apa pon saya janji tanak ponteng kelas lagi after this..haha..saya akan senantiasa hadir.
P/S:; sape yang tak tengok/baca sampai habis rugi tak leh nengok beg camera nih.. =P
Ok la mata dah ngantuk. Nitey nite everybody. Sweet dreams! And boys do NOT wet dream sudaaa……
Adios!!
-HidayahHilman-

1 comment:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete