Thursday, June 6, 2013

Panic di pagi hari, battery phone mati!!


I'm currently on my 27th ++ weeks, and the baby is kicking more frequent than ever. But this morning I cause everyone a panic situation, just because my phone's battery is dead.

Pagi tadi my husband and I siap-siap nak pergi kerja, then saya rasa sakit perut (Notice sekarang guna "saya" instead of "aku", cakap lemah lembut la kononnya).. Memang sangat memulas-mulas. Mula-mula masuk toilet,  'yak' la siket.. then lega sekejap. Pastu duk sekejap, rasa memulas lagi. Suami saya dah bimbang semacam dah, takut-takut la early contractions for pre-mature delivery ke hape, kan? Tapi saya sure ni sakit perut nak 'yak' je nih. Saya masuk toilet lagi skali, then after having my own looong sweet time dalam toilet tu, saya cakap kat husband boleh la dia pegi keje sekarang. Eventough  he was a lil bit hesitated nak tinggakan saya, still paksa dia pegi keje jugak. Lagipun arini memang ada borang saya nak kena hantar, kena gagahkan diri pegi jugak.

On the side note, semalam lupa nak charge handphone sebelum tido. Then nak pegi keja saya bawak charger skali. Alkisahnya bila dah sampai ws, lupa plak nak charge sebab duk bersembang. Bila duk chat dengan Dhati kat FB, baru Dhati cakap my hubby msg dia nak no fon Yaya (ws-mate), mesti kes call hp saya x dapat ni... baru perasan hp belum charge.

Terus charge-kan hp. Dengan berdesupnya! Once dah on kan hp, berderet notification masuk, missed call lagi, text lagi, siap mak mentua call tanya okay tak. My husband punya panic x dapat nak call, dia dah siap nak balik dah. hehe.. yang sebenarnya, saya duk bersembang ceria je dalam opis. hehehe....

Kesian pulak, saya memang jenis x brape nak kesah phone ade battery ke tak. Tapi this time, ni memang kena jadikan pengajaran sebab dah dekat-dekat nak bersalin ni, ramai yang bimbangkan kita. Jadi kena alert dengan hp, pastikan selalu on. Senang nanti ada apa-apa orang dapat reach kita within seconds.. fuhh!!

Habis sebabak cerita harini.

Jom, buat keja!!

;)

No comments:

Post a Comment