Monday, June 18, 2012

Spoon and fork basket!!

 Weekend 2 minggu lepas tak berapa best sebab hanya dipenuhi dengan aktiviti tido yang sangat tak peroducktiss. So, minggu ni aku isi hari minggu dengan buat Spoon and Fork Basket. Since, all the cutleries are just laying messy-ly in my drawer and I couldn't afford the one they sell on the market. I mean I coundn't afford their practicality. Ade yang besar sangat. Ada yang kecik sangat. Ada plak yang ada lubang/pattern yang tak perlu tu semua. Dahle mahal tak padan dengan benda. So, better buat sendiri. Guna je pattern dari kakak angkat aku si Ayumills (haha..angkat la sangat).


 So, dapat la buat yang merah dengan yang hijau tuh.. Gabungan warna sesuka hati je.
Satu untuk sudu ngan garfu yang besar remaja ni.




Dan satu untuk sudu dan garfu yang kanak-kanak ni.
Senang la pas ni takde bersepah sangat drawer dapur tu. Semua benda main sumbat je. Maklumla aku takde set dapur IKEA yang super-duper owsem tuh. Tak mampu (lagi) :')



 Ahaks! Kemas nya dapur aku. Pasni lagi geram nak masak nak guna sudu-sudu ni semua. 
Tapi persoalannya: Sape yang akan geram nak basuh? 


Selingan::
Aritu aku nak goreng ayam rasenya.. Aku panaskan lah minyak dalam kuali. Tetiba ada bunyi dari ruang depan (bukan ruang tamu sebab tak complete lagi)
'Sedapnya bau... masak ape tu?'
'Belum masak lagi, baru panas minyak'
'Mmm..pandai sayang goreng minyak..sedap!'
'............ (perli ke ape nih?)'


Next: tunggu basket kunci plak.

No comments:

Post a Comment