Friday, June 8, 2012

Mizuary's bags. Finally!

Finally siap jugak bag si Mizuary ni. Masalah yang berlaku aritu, kain linen yang tebal tak cukup untuk 5 beg. Cukup untuk 2 beg aje. So, duk mencari la seluruh Ipoh ni. Seingat aku yang itu aku beli dekat Nilai 1. Jenuh la kau nak ke Nilai membeli kaian 2 meter tu ye... 
Dekat Kamdar Manjung takde. Aku pun tak tau ape yang ade kat Kamdar Manjung tu. Nampak je cam besar ek. Dalam takde la grand sangat. Lagi best Kamdar Trg. 
*mengamuk la orang Manjung aku duk kutuk Kamdar diorang.

Last skali pergi la Kamdar Ipoh. Ha! kamdar Ipoh best sket. Walaupun agak sempit tapi sebab di banyak tingkat, so memang nampak banyak variasi kain. Naik giler aku duk tengok pelbagai corak flannel, cotton dsb yang dihidangkan. Nasib la PA aku terus tahan nafsu-gila-kain aku tu. Kalo tak, makan kain la tiap-tiap hari.

Dah takde kain linen pulak kat Kamdar Ipoh ni. Tapi takpe, bila dah bincang dengan Mizuary dia cakap okey boleh tukar ke corduroy. So, amik la corduroy hitam ni walaupun nipis siket.

Mencari tempat sulam pun satu hal. Kalau dekat Seri Iskandar ni mahal dan lambat boleh dapat. Terpaksa pegi Manjung. Seb baik ade. Sayang Manjung balik!
Mintak la khidmat PA ku pergi hantar kain kat Sazamaya tu. Kata PA aku tu, tuan kedai tu baik. Dia buat on the dot. Dapat la harga murah siket. RM12 per bag untuk sulaman www.mizuary.com dan LFP tu.

Then, jahit dengan tekun. Siap amik cuti lepas balik dari kampung semata-mata nak menjahit. Kalao tak mati kena katok dengan pelanggan dah lepas dateline.
 (dateline ke deadline?)







Ini le hasil-hasil nya. Boleh la letak album wedding tu dengan gumbiranya.

Mesti ada yang tertanya-tanya ape LFP, kan? kan? kan?

Takpe! walaupun dah aku cakap banyak kali sebelum ni. Aku akan re-explain jugak.
LFP = Less Formal Fotography
Leh cekidaut the corresponding website okeyh! *free promo utk my client!


Da...

No comments:

Post a Comment