Tuesday, April 24, 2012

Ayam dengan sayur dan sos lada hitam! Bajet western tapi nama kampung..

Malam Isnin lepas, tak tau dah nak masak ape. So, saje nak buat eksperimen since aku tengok banyak stok sayur ngan buah dalam peti ais. 

So, saje la duk berangan western union la konon. Nak jaga badan makan la sayur yang tawar dengan chicken popcorn yang disalut mixed herb dicelup tepung. 

Yang paling best campur semua bahan yang ada dalam peti ais untuk buat sos dressing ala-ala blackpepper. Mula-mula rase x sedap, rase pelik. Bile dah tambah sos cili thai rase okey sket. Aku main campur je. Malu la nak dedahkan secret recepi aku tu kan. So, sape2 yang teringin nak buat dressing sos sila rujuk blog resepi yang bersepah-sepah dengan alam maya ni. Aku punya resepi sos terhad sket sebab ketua rumah anti susu yang jenis segar, full cream, susu cair, susu masam (yogurt) dan susu tepung. Yang boleh, susu pekat je. (Memang aku tak pernah berangan nak buat carbonara pon..huhu)

Seb baik Man approved sos hitam legam aku nih. Kalau tak merajuk sepanjang malam masak tak sedap. huhu...

Layan~~


 His plate

 Chicken popcorn dengan mixed herb


Aku punya ade yogurt!!

Suke minum dalam botol jem. Recycle jadik gelas. Bajet makan kat restoran lima binatang bintang!!

Tahun depan plak bleh masak cam gini..

da..

No comments:

Post a Comment