Monday, April 23, 2012

Alhamdulillah kulit yang kusam bukan masalah aku lagi!!


Lepas aku keguguran aku perasan kulit muka aku agak kusam. Biasanya kering dan tak bermaya. Asal lepas semayang Zohor mesti nak kena apply bedak semula dan lipstic semula. Standard la kan. Tapi sebab aku memang malas sebenarnya. Bagi aku tu satu masalah. Pernah je aku tak paka lipstic jumpe supervisor aku pastu dia tanya "Kenapa Hidayah, tak sihat ke?". Aku memang akan nampak pucat kalau tak pakai bedak dan lipstic. Aku duk wonder la jugak macamane nak bagi naik seri muka siket. Nak pakai produk kolaen mahal-mahal yang macam Hanis Zalikha duk jual tu memang tak mampu la kan. So, pas tengok kawan aku yang makin gebu jual minyak kelapa dara (virgin coconut oil-vco) keluaran Catalyst Nutraceutical, aku teringin nak try. Bila survey-survey nampak cam okey je. Harga pon murah je. Masa aku first beli dapat le jugak diskaun member2.

Bila dah try tak sampai sebulan memang aku terkejut dan teruja sebab kulit muka dan tak kusam. Jerawat da agak kurang. FYI, aku tak ade masalah jerawat yang teruk sangat. Just manja2 je. Tapi parut-parut halus jerawat stil nampak. Petang tak re-apply bedak pon no hal. Warna kulit muka pon sekata je. Dan paling penting makin halus. Macam baby. Err...siket lagi nak macam baby. hehehe.. Sekarang asyik nak usap muka sendiri jer. Whiteheads pon dah kurang, tinggal yang manje-manje je.

"Ni gambar aku gi dating dengan Hilman weekend hari tu kat tasik UTP lepas breakfast roti canai. Muka aku tak apply ape-ape pon..bedak tak pakai, lipstik tak pakai. Ni mandi pun belum ni.. Busuk.. hahahaha"


Kulit badan pun makin halus. Suami aku duk puji je kulit makin halus. Kalah mandi lulur. Jap-jap nak usap-usap kulit badan. Err..yang belum kawin tu jangan malu-malu ye. Ni hal penting kot untuk semua wanita dan bakal wanita. Yang bakal kahwin tu bole try. Tengok la hasil nanti bile malam pertama. Lengan aku yang separuh gelap sebab selalu pakai lengan pendek tu pon dah tak gelap lagi. Dah sekata semuanya. Aku ingat immpossible nak kembalikan warna asal lengan aku, rupanya tak. Naive giler aku kan?

Dan yang penting membantu aku atasi masalah keguguran rambut yang sangat acute. Aku rasa sebelum aku apply minyak kelapa dara ni aku berjalan dalam rumah konfirm pijak rambut yang gugur kat mana-mana tempat. But to be honest, untuk penjagaan rambut aku selang seli kan letak VCO dengan minyak zaitun. Still aku takde la obsess giler dengan sesuatu produk sampaikan semua benda baik yang berlaku pada aku adalah sebab satu produk tertentu saja.

Lagi aku nak share, sebelum Mama aku gunakan VCO, Mama disahkan ade ketumbuhan dalam rahim. Actually ketumbuhan tu dah lama dibuang tapi tumbuh semula. Dan perlu dibedah dalam bulan 5 ni. Tapi ketumbuhan tu kecik je la tak sampai stage 4 yang slalu dalam drama TV tu. 2 bulan lepas aku bagi Mama aku makan VCO. Sebab Mama stop beli EPO. Makluman, Mama memang suka makan vitamin untuk kulit. Since aku tengok kulit muka Mama pon kusam dan sun-burned sebab pegi ambik dan hantar adik aku ke sekolah dengan skuter.

Nasib baik la, masa second check dekat hospital doktor cakap ketumbuhan dah tak ade. Dah kecut. So, tangguh bedah dulu. Tunggu bulan 7 ni check lagi skali. Kalau ade, kena bedah. Kalau takde, Alhamdulillah. So, aku bukan nak claim 100% VCO ni bleh cure sel cancer tapi mungkin la kan. Wallahu'alam. Sebab Mama tak amalkan ubat kanser mane-mane.. Mohon doakan yang baik-baik okey. Selain tu kulit muka Mama dah nampok kurang sun-burned. Lebih cerah. Makin muda you!!

Lagi satu aku perasan, aku lebih senang bangun pagi sekarang. Kalau dulu ade la 10 kali telefon duk berkokok pagi-pagi aku duk tekan snooze je. Kadang-kadang 7.15 pagi baru bangun. Masuk keje jam 8.00 pagi. Nasib UTP 10 min je dari rumah. Teruk tak?? Sampai aku bleh terlupa appointment dengan Dr Yus. Tak percaya baca ni!

Sekarang badan rase lebih ringan. Bangun dah awal sekarang. 6.30 pagi.. Okey la kan? Watpe nak kecoh-kecoh sangat bangun pukol 5 pagi. Bukan nak gi jual nasi lemak ke ape kan..

Tang berat badan tak sure la kurang ke tak sebab dah lame tak timbang. Huhu. Tapi selera makan macam biase je.

So, after dah makan sebulan rasai sendiri keajaibannya. Alhamdulillah dengan izin Allah semuanya. Sekarang aku dah sign -up untuk jadi member merangkap dealer. Harga dia murah je, RM39.90 sebotol untuk softgel atau minyak. Softgel senang untuk terus ditelan. Sekali pagi sekali malam. Tahan untuk sebulan. Yang minyak boleh apply kat rambut, atau stretchmark dan lain-lain masalah luaran. Boleh jugak apply dekat muka yang banyak jerawat untuk kesan lebih cepat. Untuk apply rambut dekat rambut yang malu-malu nak tumbuh pon ok.

"Gembira dibawah pokok. Nanti Hilman pon akan aku paksa makan jugak. hehehe"

Untuk kawasan sekitar UTP dan Seri Iskandar aku boleh hantar free aje. Kalau nak mintak poskan boleh add lagi 6 ringgit untuk tujuan pengeposan. Tapi ape yang best kalau beli dari aku sekarang? Yang bestnya adalah untuk bulan April ni aku akan bagi 10% diskaun.

Cara untuk dapat diskaun 10% ni adalah, order melalui email aku, nurhidayah_kamal@yahoo.com dan nyatakan order anda. Takde isi-isi borang bagai. Kite buat old skool je. Tempah ikut email, aku bagi diskaun, korang bayar. Aku hantar/pos. Kacang kan? Tapi kalau aku lambat eply email dalam 3 4 jam tu sabar le ye. Sape yang tak nak diskaun, bleh sms aku atau call je dekat 019-7305996. hehe..banyak duit le katekan..

Oh lupa nak share lagi satu..salah satu kenalan aku yang beli VCO ni dah boleh mengatasi masalah sembelit yang teruk dengan jayanya. Dia baru makan 3 hari. Sebelum tu lama tak membuang. Kirenya ada fungsi macam minyak selusuh la jugak - bukan minyak pengasih ye. Terutama untuk wanita mengandung yang dekat nak melahirkan. InsyaAllah dipermudahkan urusan meneran bayi comel anda. Kulit anak pun akan lebih putih dan cantik.

Adik-beradik aku yang ladies-ladies pon dah start pakai. Akak aku masukkan minyak VCO ni dalam susu anak sedara aku yang alami asma dan ekzema yang serius. Result dia tak tau lagi sebab baru je pakai. Nanti-nantilah aku update ye!!

So, ape tunggu lagi?? Email aku sekarang. Promise, I won't bite!!

Tagline aku "It's time to admire your own skin instead of others".

"Ni lepas dah pakai bedak compact dengan lipstik. Senonoh la siket nampaknya kan?"

Bye, kawan-kawan!!

1 comment:

  1. Cik awak mo nanyak ne bagaimana carax kita gunakan VCO tersebut?

    ReplyDelete