Wednesday, February 8, 2012

:: At Workstation on Wednesday Morning ::

5:55am - Terjaga dari tidur, baca text from Hilman. Katanya bimbang kalau saya tak disisi dia. Bimbangkan saya atau bimbangkan dia? Tak pasti. Sambung tidur semula.
6:45am - Terjaga bunyi alarm. Bangun sembahyang Subuh. Lepas tu tidur semula.
7.20am - Terjaga. Mandi dan bersiap nak pergi kerja.
7.40am - Mula start enjin kereta dan pergi kerja.
8.00am - Singgah kat ATM jap. Ambik duit dan beli sarapan. Tapaw. After parking kereta Dhati call..
Sekarang - Ada dekat komputer, Workstation.

Katanya dia MC arini. Semalam dia muntah-muntah dan loya. Tak boleh tidur. Dan juga termimpi-mimpi bayangan mayat yang dia lihat masa on the way balik ke UTP jadi Muar. Mayat berdarah-darah kerana kemalangan.

Hari ni nak sambung untuk siapkan paper yang nak kena hantar by end of this month. Nasib dateline dah 2 kali extend. Kalau tak marah la Dr. Y kat aku.

Semalam Hilman dah balik ke KL. Dia kena bertugas di KL untuk sebulan dan kemudian akan sambung di Penang bulan depan. Project jambatan kedua Pulau Pinang. Berpisah lagi. Ujian Allah. Demi mencari rezeki. Tinggal aku sorang-sorang dekat rumah.

Yaya (my friend) pon ditinggalkan suami yang bekerja di KL. Kalau ikut plan kami nak bergilir-gilir tidur di rumah masing-masing.. Malam ni dia tidur rumah saya,malam berikutnya saya tidur rumah dia pulak. Nasib la, bukan senang nak hidup sekarang ni. Yang penting kena positif.

Semalam text Mama, rindu nak balik kampung. Tinggal Mama dengan si Bongsu dirumah. Dan Papa yang ada macam tak ada. Ada kot. Rase berdosa tinggalkan Mama dirumah. Bukan kah tanggungjawab anak menjaga si Ibu? Tapi kalau sudah berumahtangga, tanggungjawab beralih menjaga si Suami. Tapi kalau tuntutan kerja memaksa untuk berjauhan, pentingkah untuk meninggalkan dua tanggungjawab utama demi tuntutan kerja? I guess, our priority is overrated.

[klik photo to enlarge]

Yang ni aku crop FB update from Hilman. Still about balik kampung. Nak buat macamane KAMI ORANG KAMPUNG. hehehe...

Bye. Stay focus.

No comments:

Post a Comment