Wednesday, April 7, 2010

Mari pasang Magnetic Snap...

Aku saje je nak menge-share care2 memasang magnetic snap...

tak menjahit sbb Mama tengah jahit baju kurung seseorang...aku update blog dulu..

so, direct to tutorial...sape yang nak try mesti kenal dulu magnetic snap ni..hehe..ade sedikit poyo disitu...

Ok..mula2 amik interfacing yang keras dan gunting bulat.agak 1inci lebih besar drpd besi bulat ini...(tengok gambar). lepas dah gunting bulat buatkan 2 line tu guna pen..biar center la.



Pastu amik penetas dan lubangkan ikut garisan pada interfacing yang dah dibuat tadi.

Now beralih kepada fabrik yang nak di attach-kan. Buat benda yang sama. ukur 2 line tu dengan pen...tadi pensil..poyo jugak disini.what to do aku byak pen n pensil :)

Lubangkan. Guna penetas tu.

Masukkan kaki magnetic snap.

Kat belakang dia korang masukkan interfacing dulu then baru masukkan besi leper tu...

Bila dah masukkan,,korang tekan kaki dia keLUAR..bukan kedalam..aritu aku buat ke dalam sebab tu dia tak tahan sebab tak kemas...

Korang tekan la dgn ape2 pon..ikut kreativiti ok...dgn jari pon takpe kalo rase2 tak syg jari...

And,,,Siap!!

Selamat men-coba ya...

Love,
HidayahHilman

6 comments:

  1. nk tny... canne ko amek pic? ha! tu bkn tgn ko kan? jari jemari ko cam mok mok cket..kan? kan?? ((ayat bg org saket hati))

    ReplyDelete
  2. Agak bijak disini chekgu ngajor...

    ReplyDelete
  3. MIMI:: adik aku yang tkg amik gambar..tu tangan aku lah tu..ko tak nampak dia berkedut2 cam org tua tu? jari tua melebihi usia..biase la keje keras pakai jari,,,hahahah

    BUDHE:: ow....terrimma kassey....sayya sukker menjadiy gurruy....(slang omputih celop)

    ReplyDelete
  4. kalau aku yg pasang mesti takde tanda...menanda nyer. pasal tu butang beg aku selalu senget...hahaha :)

    ReplyDelete
  5. AZZA:: takleh la tak tanda...bukan takut customer yg takpuas hati...tapi hati sendiri ni tak suke tgk sengat22..mula la mengamuk..huhu

    ReplyDelete
  6. owh.,..camtu rupenyer..thanks for sharing.. :)

    ReplyDelete