Thursday, August 15, 2013

Post-Raya Entry.. Banyak giler nak cerita ceritut!

No comments:

My Mama selalu nyanyi dulu-dulu.. "cerita ceritut, tahi mata besar lutut.." What?? besarnya tahi mata. Well, my Mama suka meraban. I ikut Mama la..selalu  meraban. Pastu dah kawen ni tag team dengan hubby plak. Gang meraban sedunia. Dua-dua belah family tahu dah perangai kami macam mana. Tiap-tiap kali jumpa memang ada je cerita mengarut-mengarut buat jadi bahan #gelaksakan. Lebih sakan daripada hot fm pon sebenarnya... (bukan main lagi hashtag gelaksakan macam hot fm, you!)

Layan gambar raya dulu sepam,,




Balik raya haritu memang best sangat. Sebab tak payah masak. Hahaha... Berbuka mak masak. Sahur Budhe masak. Balik umah mak, mak masak lagi.. Keje kite laki bini ulang alik je. Tolong potong-potong je mana yang patut. Maklum la rumah dekat. 

Anyway, semua kueh yang diidamkan semuanya dapat merasa. Takde la baby meleleh ayaq lioq je nanti. 

Raya pertama haritu bermalam dan berpagi dekat rumah Mak mertua. Pagi-pagi dah layan nasik dagang heaven!! Lepas dah puas salam dan bergambar raya terus balik rumah Mama dan sambung bersalam dengan semua adik-beradik. Then, ikut konvoi beraya di rumah sedara mara. Nasihat saya, kalau nak kawin kalau boleh cari calon yang dekat dekat. Senang, nanti balik raya tak gaduh. Dalam sehari masih boleh ulang-alik dua belah rumah. Takde la mak-mak kite buat drama syahdu kalo tak nampak batang hidung kita dipagi raya ;) 

Macam kami, lepas ikut konvoi belah saya sempat lagi call konvoi Mak ada kat mana. Agak-agak nak join skali boleh terus pecut je. Dah memang tak jauh sangat pun. Raya tahun ni memang kami tak berenti raya sampai malam. Kena pulak timing cantekk... Memang ummphh la... Sampaikan masa raya kedua saya dah tak tahan sangat panas dan melekit beraya sampai malam, siap tumpang mandi rumah sedara. Hehehe.... Seb baik toiletries and towel semua dah ada dalam bonet kete.

Yang paling best siap ada insiden ketera pak sedara masuk dalam longkang. Uturn tak lepas. Siap terjongkit kete dalam longkang. Dah la time malam.

Jom layan gambar kenangan.. Yang mana ada je la ye..


                                            

                                   
                                                                            #tengok ape tu???

                                                               
                                    #maafkan segala salah dan silap sayang.. Ermm,esok buat lagi. Lol

                                        
                                  #mak dan ayah yang bosan menunggu adik-adik mekap dan pakai                                                                                                tudung. Berejam..

                                        
                                                                                       #le siblings

                                                                   
                                                 #herot berot dah molot mak uyung... Perot macam belong!!

                                              
                                                            #the sisters.. Molek je susun ikut turutan ek?.

                                              
                                                                 #pehal lak mak uyung posing mawt tu...

                                              
                                                                        #done at Mak's. going to Mama's...

                                              
                                     #ade je yang rosakkan gambar.... Tapi dah beso nanti boleh gelak kan                                                                                             Eka menguap.

                                                                       
                                                                  #with Uteh yang amik gambar sebelum ni..

                                                                       
                                                                                           #the buyungs....


End of part 1.. Tunggu part 2 okay.


Monday, July 1, 2013

Asparagus pon sodapp

1 comment:
Ma baby now is as long as a bunch of asparagus :) weee...hehehe
And he is now kicking super hard until I can obviously see my tummy waving and pulsing. Sometimes when he is hardening, I can't move my tummy.


Dear Baby,
Whatever you do inside my tummy,
Please make sure you are safe. Don't play much with your cord.
And please be in an optimal position so we can meet one fine day in a most natural way it is supposed to.


Dear Baby,
Please do whatever you please inside mummy,
Swimming, kicking, boxing, dancing etc...
Take your own sweet time to be in my tummy..
Yes, as long as you want..
But please not toooo long cause Mummy and Ayah here are missing you already...


And be prepared...
Mummy warns you...
Whenever you get out here..
I'll kiss you face, I'll bite your arms, hands, chin..
And I won't let you off my sight even for a moment.
No one will stop me.
Not even your Ayah!



Your dearest Mommy ;)

Sunday, June 23, 2013

Nursing cover as gift..

No comments:

Demi untuk nak gi tengok baby Afiya, saya buatkan satu nursing cover untuk Ibu Afiya. Kak Zakiah.


Gunakan saje kain yang sedia ada. Sebab tak tau nak buat apa dengan kain ni. Rasenya keperluan untuk my baby dah cukup.

Here's our pictures with Baby Afiya yang tak suka tido atas tilam tapi tertido atas dukung saya... Bestnya jadi ibu..huhu




Geram tengok jari Afiya yang runcing dan panjang ni. Ala-ala model gittew!!!


Pic blurry, sumimasen...