Wednesday, March 7, 2012

Saat Aku Lanjut Usia

No comments:
Saat aku lanjut usia
Saat ragaku terasa tua
Tetaplah kau s’lalu di sini
Menemani, aku bernyanyi
Saat rambutku mulai rontok
Yakinlah ku tetap setia
Memijit pundakmu,
hingga kau tertidur pulas
Genggam tanganku saat tubuhku terasa linu
Ku peluk erat tubuhmu saat dingin menyerangmu
Kita lawan bersama, dingin dan panas dunia
Saat kaki t’lah lemah, kita saling menopang
Hingga nanti di suatu pagi, salah satu dari kita mati
Sampai jumpa, dikehidupan yang lain
Saat perutku mulai buncit
Yakinlah ku tetap yang terseksi, wuhu…
Dan tetaplah kau s’lalu menanti
Nyanyianku, dimalam hari

Monday, March 5, 2012

:: Nasi ayam mari.. ::

No comments:


Hari yang bersejarah. First time ever, aku cuba masak nasi ayam. FYI, aku tak pernah masak nasi ayam. Yang aku selalu, tolong potong-potong je, tolong kacau-kacau, tolong hidang-hidang dan tolong makan-makan. Semestinya. Untuk buat semua dari A-Z seorang diri amatla first time.


So, sempena hubby nak balik rumah lepas dah 2 minggu x jumpe, aku hidangkan dengan nasi ayam resepi mak mentua. Hasilnya.. Tadaa.... Nampak sedap kan?? Man pon tak percaya aku buat. Dia syak aku beli. Ape kess..


Best jugak buat nasi ayam ni ek.. Mencabar betol. So, layan gambar.

Nasi ni tak nampak berkilat sangat. Sebab aku lupa nak keluarkan planta dari peti ais siap-siap, padahnya lupa nak tumis bawang segala dengan planta. Aku campak2 je bahan dalam air stok ayam tu untuk masak nasik.. Nasik ada masin siket. Still boleh makan la. Aku memang ada masalah dengan garam. LOL.

Ayam memang sedap..terbaik!!




Since, rumah takde blender...aku patut bagi kredit kat diri sendiri yang bersusah payah parutkan cili merah ni. Sos ni pon menjadi. Cukup rase masam dan manis kata En Hilman.


Bean sprout (taugeh hijau) goreng dengan sos tiram je..simplest ever!!




Sayur kena meriah. Tomato, salad, timun dan daun ketumbar. Heaven!!

Daku sesangat le upset kalo makan nasi ayam dekat kedai mesti tomato sehiris, timun sehiris, salad yang adooo.... Hampeh betol. Bukan mahal pun sayur tu kan. Kalo setakat nak bagi meriah sayur tu, tak bankrup pon kedai nasi ayam. Lagi bertambah ramai kastemer ade ler. Ni tak, sayur malu-malu je.
So, take note la siket ye tauke kedai nasi ayam.

Ok, mission accomplished!

Next mission: Mee Kari.

Friday, March 2, 2012

:: Rindu kat ini..ini..ini.. ::

1 comment:
Hari ni saje je bermalas-malas walaupun ade keje tengah pending. Tak de idea la nak buat keje. Mungkin sebab tak breakfast pagi ni. Tengah tunggu tengahari siket untuk lunch. So, tengah-tengah duk layan gambar-gambar kenangan tu.. rase rindu sangat2...

MAMA

Rindu kat Mama walaupun baru minggu lepas balik kampung. Mama, nak duk dalam perut Mama lagi boleh??

Fatin..

Tin, Mok Cik tu dok bagi mung beli buku ekk?? Hahaa... Tahun ni SPM jangan asik dating je...

ADIK PIKA
Rindu budak ini. Sorry for I make us leave you. Hope we didn't miss all the time you growing up to be a good teenage girl. Believe me, WE STILL LOVE YOU AND ALWAYS ARE...

SULTAN
Budak demok ni.. Jap kurus jap demokk...Sultan sorry MakLang terkepit tangan Tan dalam kete..huhu...ku ingat kamu menangis nak ikut Ibu..
RAFIQ
Love both of them. Rafiq, always the lone ranger. RAsenya nanti besar mesti jadi seorang yang sangat berdikari. Tidak banyak karenah. Mencari jalan sendiri.

NOR
Best sister ever, Thank you for always help us..hehe.. Cepat-cepat kahwin ye. Bahagia selalu.
PIQA
Pandai-pandai jaga diri di tempat orang. We both know we've been trough a lot. Just keep the dream alive and live the dreams! Be Big.. I know u can.
HAKIM
My most precious of all. Still remember the day you were born. Nothing is more beautiful than that small fingers of yours, that day. Sometimes I think you are my son. Anyway, jangan selalu buat hal. Be a good big brother.
EKA
Pintar. Funny. Adorable. Mane nak cari budak paling best dalam dunia?? Cari Eka.. Ye dok ee!!
Paling suke tanya Pak Lang mane?? Hadiah tinggalan Arwah Bapa yang paling berharga. Tiada tukat ganti dengan si kembar.

ARWAH ABAH
Life is so unpredictable. I wish we had the time to get to know each other better. Bersemadilah dengan aman. Aminn.