Monday, July 26, 2010

::rindu nyeee....::

No comments:
rindu giler aku kat blog ni..honestly aku sangat2 sibuk takde mase nak update blog plus macam2 hal penting yang berlaku dan perlu di handle sampai tak sempat nak BUKAK blog ni..let alone nak post entry baru kan...

bermula dengan 3 minggu lepas aku pegi KL tu and sopping kain kat Nilai..tu pun tak sempat nak tunjuk...nanti aku tunjuk la..
and then dengan berita sedih kehilangan seorang classmate yang merupakan pembaca/pengkritik setia bolg ni pada hari terakhir kolej. Kehilangan Allahyarhamah dengan serta merta memang meruntun jiwa yang belum bersedia walaupun sempat bersama selama 3 bulan.

di tambah lagi dengan trip kelas ke Shah Alam pada minggu yang sama dan lagi mencari tempat training. Sekarang ni baru bernafas siket.. kebetulan tak ada aral yang melintang sekarang sempat jugak nak upload gambar kain2 terbaru..(dah 3minggu dah jadi lama la kan..tak baru lagi dah).. sekarang jugak baru ada masa untuk menjahit BUT...hehe mestila ade 'but' kan..nanti dah duk umah sewa lagi la keje jahit-menjahit ni tertangguh..plus dengan keje shift yang bakal memenatkan..('bakal' sebab tak start shift lagi..).

So layan la dulu kain2 ni...saya akan letak kod kain kat tepi blog yer-senang nak mention bila nak tempah...sekarang cuci mata je dulu...saya nak bagitau awal2 yang kain tu ade saya beli banyak ade yang saya beli 1meter jer..so,mana2 yang tak sempat tu nasib la ye...huhu

ok..layan jom..zzaasssss................










yang ni kain plain...saya ada beli 3 kaler..merah,pink and orange....


ada produk2 baru siap akan saya update pada entry akan datang..coming soon....

Wednesday, July 7, 2010

::me-reka sleeves laptop di malam hari::

4 comments:
Ya..memang saya reka sendiri design laptop sleeves ni.. time tu pukul 1.00 pagi saya design produk baru ni. simple je sebab nak yang berzip macam ni. dan gabung dengan siket fabrik dark brown macam yang customer nak. tapi ukuran dia agak besar jadi saya kena alter siket sleeves ni.

kalo ikutkan sleeve ini beza siket dari Nazri punya sleeve sebab yang ini saya masukkan padding as interface. jadi lebih tebal compared to Nazri punya sleeve aritu.
Plus tambah felt bertulisan "IMAH".

once dah masukkan laptop (Laptop: courtesy of Daa) lebar dia dah ok..sebab Imah nak besar siket so that bleh masukkan wires and charger sekali. cuma tinggi dia terlebih. kena alter siket la after ni..sebab tak sabar nak update kat blog saya masukkan jugak gambar ni..tak sempat alter..huhu
Yang ni sangat sesuai untuk laptop bersaiz 14 inci/17inci. tapi kalo sleeves saya lebih suka saiz yang fit betul2 dengan laptop..so that nampak lebih kemas bila bawak. so kalau sape2 yang berminat untuk saya buat laptop sleeves boleh bagi tau saya ok.. Harga Sleeve ni RM25 untuk sleeve saiz 14/17 inci plus name felted at the bottom. kalo sleeve yang takde nama RM20 sahaja. tak termasuk harga penghantaran

Bahagian dalam saya buat fabrik bear kotak2 ni...
Ini pulak sling clutch untuk Kak Marlia..tak sempat nak call kak Marlia lagi. bila ingat nak call time busy. time duk rilek2 tak ingat pulak nak call. pelupa betul saya..
And ini adalah shoe bag milik Dhati untuk masukkan laptop wire and charger..comel je kain wild flower ni. nanti pegi Nilai saya akan tambah stok kain ni. dah habis dah...


Yang ini pulak laptop bag untuk Dhati.. Laptop Dhati saiz besar jadi beg pon "Bessia punya"!! (^_^)v
fabrik wild flower jugak. matching la dengan shoe bag..bleh masukkan shoe bag dalam laptop bag ni. No hal!!
Bahagian dalam kain Hello Kitty yang kaler lebih kurang dengan wild flower ni. So suwwit lorr...
And ade divider inside the bag....bleh split kan barang2 takde la bercampur-campur...
And yang ini pulak tote bag untuk Mizuary. 3 bijik sekaligus. siap dengan sulaman macam biase. Bleh dipos minggu ni.
Yang ini gambar belakang beg ni tapi kaler macam cerah sangat. kain yang kaler hitan pun tak nampak hitam sangat. nak edit malas la kan.. terlebey flash... kamera mahal le katekan..ahakkssss....


ok la saya nak dengar Puan Rafidah punya lecture pasal DNA ni...pening kepala tau belajar DNA ni... ni pun curik2 tulis blog dalam kelas. ye la kat bilik line intenet jam..nak aje aku "handeng" laptop kecik ku ini..
(FYI:: handeng=baling/lempar/pelangkong)

P/S;; lupe nak bagitau, minggu ni sy nak gi sale kat Nilai. nanti sy update kain baru. pastu minggu depan nk gi lawatan kat SIRIM Shah Alam...dengan presentation lagi...terpikir2 ni bila aku nak menjahit beg????
Korang ade idea???

That's all folks!!

-HidayahHilman-

Saturday, July 3, 2010

::boring tengok beg..jom tengok foods::

No comments:
Dah boring la asyik2 tengok beg je kan..jom jamu mate tengok gambar foods time my friends and I pegi jamu perut kat bistro aritu.. tempat yang sangat ideal kalo nak makan, western or eastern, sambil tengok bola dan lepak2..Hazlan Bistro!! yeah makanan pon murah..kesedapan yang tip top. Tomyam sotong sangat kaw sampai berasap telinga. sila tengok gambar sambil baca siket explaination yang simplest ever..

Daa & Siti
Ida & Siti
Saya & Dia
Ida & Saya
Fish n Chip (RM10.90 only) sangat murah dan complete...
Sirloin Steak (RM12.90 only) murah dan complete..voila!!
Tuna Sandwich (RM unknown) superb!!

Opps!! luper nak amik gambar Spring roll Nazri....